Wszystkie podporządkowane są konsekwentnie realizowanej strategii: aktywnemu zaangażowaniu Grupy CEZ w program rozwoju rynku ciepła na Śląsku, poprzez edukację i przybliżanie mieszkańcom tematyki ciepłowniczej.
Rynek ciepła na Śląsku dynamicznie się zmienia: powstają nowe osiedla, budynki użyteczności publicznej, w wielu starszych budynkach nowa termoizolacja powoduje zmiany w zamawianej mocy cieplnej. Dla producenta ciepła jakim jest CEZ Chorzów oznacza to konieczność aktywnych działań, promujących ciepło sieciowe pośród innych alternatywnych źródeł ciepła. Nie ograniczają się one wyłącznie do współpracy z mającym bezpośredni kontakt z klientami dystrybutorem jakim jest na Śląsku Tauron Ciepło, ale również szeregu własnych inicjatyw. Jako jeden z najnowocześniejszych zakładów energetycznych w Polsce, CEZ Chorzów powinien być postrzegany w roli lokalnego lidera. Dzieje się to m.in. dzięki działaniom edukacyjnym, które poprzez budowanie świadomości ekologicznej mieszkańców i odpowiedzialności na stan środowiska na Śląsku, promują rozwiązania ciepłownicze.
Skala działań promocyjnych w kampanii jesiennej oznacza, że tylko poprzez cykl edukacyjny w Dzienniku Zachodnim, składający się na 9 artykułów poświęconych głownie ciepłej wodzie użytkowej, z marką i tematyką cieplną w każdy czwartek spotyka się ponad 40 tysięcy mieszkańców aglomeracji. Cykl przygotowywany przez współpracujących z naszymi ekspertami dziennikarzy, w przystępny sposób opisuje takie zagadnienia jak technologię wytwarzania ciepła, obala mity związane z ciepłą wodą, rozwiewa obawy dotyczące instalacji, wyjaśnia jak otrzymać dofinansowanie do inwestycji czy pokazuje jak przekonać innych mieszkańców bloku do podjęcia wspólnej decyzji. Liczne grono osób, do których kampania dociera przez codzienną prasę drukowaną powiększa prowadzona równolegle kampania dla kilkudziesięciu tysięcy użytkowników portalu gazeta.pl.
Całość jesiennych działań skierowanych do czytelników uzupełniają 2 teksty w specjalnym dodatku „Newsweeka" - Mieszkaj na Śląsku. Materiał dedykowany osobom poszukujących mieszkania opisuje, że w ostatnich badaniach ciepło sieciowe stało się pożądanym przez kupujących standardem mieszkania.
Intensywność działań jakie zostały podjęte tej jesieni przez CEZ Chorzów pozwoli dotrzeć do kilkuset tysięcy mieszkańców Śląska. Budując i utrwalając ich wiedzę na temat korzyści używania na co dzień ciepła, dokłada kolejną cegiełkę do procesu rozwoju rynku ciepła, który dzieje się wokół nas. Jednym z ostatnich najciekawszych przykładów jest powstający na granicy Katowic i Chorzowa kompleks biurowy Silesia Business Park: jego dwa budynki są już podpięte do sieci ciepłowniczej, a trzeci biurowiec wkrótce będzie.