Kodeks etyczny

Kierownictwo Grupy ČEZ w Polsce promuje wartości etyczne we wszystkich działaniach biznesowych i negocjacjach. Kierownictwo jasno formułuje swój cel w dwóch głównych dokumentach: Polityce Postępowania Etycznego (Kodeksie Etycznym). 

Kodeks etyczny określa zasady etyczne obowiązujące pracowników i członków organów statutowych Grupy ČEZ. Szczegóły konkretnych narzędzi i zasad compliance (np. zapobiegania konfliktom interesów, sygnalizowania nieprawidłowości, prowadzenia dochodzeń) zawarte są w kolejnych wewnętrznych wytycznych.

Zarządy spółek CEZ w Polsce ponoszą pełną odpowiedzialność za przestrzeganie przyjętych standardów etycznych. Odpowiedzialność ta obejmuje między innymi tworzenie odpowiednich warunków, odpowiednich zasobów, skutecznych struktur zarządzania i mechanizmów kontroli.

Kodeks Etyczny, opublikowany po raz pierwszy w Polsce w 2016 roku, istnieje w dwóch publicznie dostępnych wersjach. Wersja podstawowa, czyli Dekalog Kodeksu Etycznego, stanowi podsumowanie najważniejszych zasad dotyczących relacji z interesariuszami. Wersja rozszerzona Alfabet uzupełnia Dziesięć Przykazań Kodeksu Etycznego o zasady postępowania i przestrzegania Kodeksu Etycznego. Obydwa dokumenty są regularnie aktualizowane w celu uwzględnienia wymogów prawnych i najlepszych praktyk.

Kodeks etyczny obowiązuje wszystkich pracowników. Pracownicy mają obowiązek zapoznania się z kodeksem przystępując do pracy, a kolejne szkolenia z zakresu etyki odbywają się nie rzadziej niż raz na 2 lata. Od 2022 roku częstotliwość szkoleń została dostosowana do corocznej i będzie w nich uczestniczyć co najmniej 95% pracowników.

Za pomoca Grupowego system zgłoszeń wewnętrznych niewłaściwego postępowania(„ZW”) Grupowego Systemu Zgłoszeń można zgłaszać sugestie lub powiadomienia o nieuczciwym lub nieetycznym zachowaniu naruszającym Kodeks Etyki Grupy ČEZ w Polsce lub inne regulacje wewnętrzne lub zewnętrzne.

 

Kodeks etyczny - ALFABET