Dla tych, którym zdarza się marznąć wraz z początkiem wiosny lub pod koniec lata, CEZ Skawina oraz CEZ Chorzów wraz z lokalnymi dystrybutorami proponują usługę „Ciepło przez cały rok". Dzięki niej możliwość korzystania z ciepła możemy mieć przez 12 miesięcy, ponieważ sami decydujemy o tym, kiedy i jak bardzo chcemy ogrzać swoje mieszkanie, biuro, lokal użytkowy czy każdy inny budynek podłączony do miejskiej sieci ciepłowniczej.
Jak to działa?
Wiele budynków aglomeracji śląskiej i krakowskiej jest wyposażonych w automatykę pogodową, czyli system urządzeń zainstalowanych w węzłach cieplnych, które sterują dostawami ciepła w zależności od temperatury panującej na zewnątrz budynku. Gdy temperatura spada poniżej określonego poziomu, węzeł włącza się i uruchamia dopływ ciepła do budynku. Analogicznie, kiedy temperatura wzrasta, dopływ ciepła zostaje automatycznie wstrzymany.
Ile kosztuje usługa i kto może z niej skorzystać?
Uruchomienie automatyki pogodowej jest bezpłatne, a użytkownicy ponoszą koszt jedynie zużytego ciepła. Oznacza to, że opłata jest naliczana tylko wtedy, gdy automatyka pogodowa uruchomi dostawę ciepła i zależy od tego, jaka ilość ciepła zostanie zużyta.
Aby móc skorzystać z automatyki pogodowej, budynek musi być podłączony do miejskiej sieci ciepłowniczej i pobierać ciepło zarówno na potrzeby centralnego ogrzewania, jak i ciepłej wody użytkowej. Jeśli warunek ten jest spełniony, wówczas zarządca budynku składa wniosek u lokalnego dystrybutora ciepła o przystąpienie do usługi. Specjaliści CEZ Skawina oraz CEZ Chorzów oferują szeroko pojęte wsparcie dla osób zainteresowanych usługą „Ciepło przez cały rok". - Odpowiemy na nurtujące pytania oraz pomożemy w załatwieniu formalności, dzięki czemu posiadacze centralnego ogrzewania uzyskają komfort cieplny dostępny przez 12 miesięcy - mówi Dariusz Łapiński, Manager ds. Rozwoju Rynku Ciepła w CEZ Skawina.